Vinkkejä valokuvauksen opetukseen

Näyttökuva 2014-10-11 kello 22.24.38

Neljäsluokkalaisten kanssa olemme syksyn mittaan harjoitelleet digitaalikameroilla kuvaamista. Kuvausohjelmina olemme käyttäneet perinteisen ohjelman lisäksi makroa. Olemme myös opiskelleet valokuvaamisen puitteissa lintu- ja sammakkoperspektiivit sekä kuvakokojen osalta puolikuvan, kokokuvan, lähikuvan ja erikoislähikuvan.

Valokuvaamisen opettamisen integroimme ympäristö- ja luonnontietoon, jolloin oppilaiden tehtävinä oli kuvata syksyn aikana seuraavia kohteita:

  • rakennettua-  ja luonnonympäristöä
  • elotonta ja elollista ympäristöä
  • eri kasvi- ja puulajeja
  • kaarnaa ja tuohta

Kuvaamisen jälkeen oppilaat bloggasivat aiheesta nelosten omaan blogiin kertoen, mistä perspektiivistä ja millä kuvakoolla kuva on otettu. Lisäksi he kertoivat, mitä olivat kuvanneet (esim. kaarnaa, tuohta, männyn neulasia ja pihlajan lehtiä).

 

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s